TACTICS TUTORIAL


Choose your language

Καλώς ορίσατε στο βοήθημα το οποίο θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε και να δημιουργήσετε τα δικα σας tactic.

Καταρχάς, για να μπορέσετε να δημιουργήσετε τα δικα σας  tactics, θα πρέπει να έχετε JAVA (www.java.com)

Μετά απο αυτό, επιλέξτε απο το κεντρικό μενού την καρτέλα "Tactics"

New Tactic

Σε αυτήν την καινούργια σελίδα θα παρατηρήσατε οτι υπάρχουν κάποιες επιλογές που μπορείτε να επεξεργαστείτε.:

Name
Το όνομα που θέλετε να δώσετε στο tactic σας.
Map
Σε ποιό χάρτη θέλετε να δημιουργήσετε το tactic σας.
Type
- Standard : Ο κανονικός γύρος παιχνιδιού, ο γύρος δηλαδή στον οποίο χρησιμοποιείτε όπλα.
- Eco : Ο γύρος στον οποίο κανεις eco( economy, οικονομία) χωρίς όπλα δηλαδή.
- Pistol : Ο αρχικός γύρος παιχνιδιού. Στον οποίο χρησιμοποιείτε μόνο πιστόλια.
Team
- Terrorist : Για την δημιουργία tactic για το Terrorist – side.
- Counter-terrorist : Για την δημιουργία tactic για το Counter-terrorist side.

Αφού επιλέξετε αυτά τα οποία θέλετε επιλέξτε την επιλογή Create tactic.

Άμα έχετε εγκαταστήσει σωστά την JAVA, τότε θα δείτε αυτό το παράθυρο. (Εγώ διάλεξα την de_aztec).

de_aztec

Είμαστε έτοιμοι πλέον να ξεκινήσουμε για τα καλά.

Καταρχάς, παρατηρήστε στο κάτω μέρος του παραθύρου τα εξής:

A
Δείχνει το line-up A (για να το επεξεργαστήτε πηγαίνετε στην καρτέλα Lineup απο το Tactics menu).
B
Δείχνει το line-up B (για να το επεξεργαστήτε πηγαίνετε στην καρτέλα Lineup απο το Tactics menu).
Players list
Τα ονόματα των παιχτών που αποτελούν το Lineup που έχετε επιλέξει.
Overview
Η επιλογή που σας δείχνει μια ολοκληρωμένη άποψη απο το tactic που έχετε δημιουργήσει.
Save
Για να αποθηκεύσετε το tactic σας.

Μπορούμε πλέον να ξεκινήσουμε την δημιουργεία του tactic μας.

Αρχικά πρέπει να επιλέξετε εναν παίχτη για να δείτε όλες τις ενέργειες που μπορεί να κάνει. Στο δικό μου παράδειγμα, επέλεξα τον Gohan

Αφού επιλέξετε τον παίχτη σας, καντε δεξί κλικ σε όποιο σημείο του χάρτη θέλετε. Θα εμφανιστεί ενα menu με τις παρακάτω επιλογές.

Create points

Τώρα θα δούμε λεπτομερώς όλες τις επιλογές που έχουμε.
Ξεκινόντας:

Create Waypoint

Εάν επιλέξετε το Create Waypoint, θα εμφανιστεί ενας κύκλος (θα έχει το χρώμα του παίχτη που έχετε επιλέξει) και μέσα στο κύκλο θα υπάρχει ο αριθμός 1. Εάν δημιουργησεται και δεύτερο waypoint, θα έχει τον αριθμό 2, και ούτω καθεξής. Έχουμε την δυνατότητα να δημιουργήσουμε απο τουλάχτιστον 1, μέχρι 9 διαφορετικά "Points" (π.χ waypoints, syncpoints κτλ).

Δημιούργησα ενα Waypoint αλλα πως λειτουργεί ?

Το Waypoint είναι ενα σημείο, το οποίο αφήνει τοω παίχτη σου να φτάσει σε ένα μέρος με το γρηγορότερο δυνατό τρόπο (εδώ, τον Gohan) χωρίς να συγχρονιστεί (το εξηγώ παρακάτω) με τους υπόλοιπους. Ας δούμε ενα παράδειγμα.

Waypoint

Επειδή μια εικόνα ισούτε με χίλιες λέξεις, ορίστε ενα βίντεο το οποίο θα σας επιτρέψει να δείτε πως ακριβώς θα λειτουργήσει το tactic μας. (παρακουλουθήστε τον παίχτη Gohan).

Όπως παρατηρήσατε ο παίχτης μου πέρασε απο όλα τα waypoints που δημιούργησα για αυτόν χωρίς να σταματήσει πουθενά. Σταμάτισε μονο στο τρίτο (3)  waypoint, αλλα αυτό έγινε διότι δεν δημιούργησα τέταρτο(4) waypoint.

Άρα ο παίχτης μου σταμάτησε στο τελεύταιο point που δημιούργησα, στην συγκεκριμένη περίπτωση το τρίτο (3).

Στην συνέχια, εάν κάνετε δεξί κλικ πάνω στο Waypoint θα εμφανιστεί ενα menu με τις παρακάτω επιλογές :

Menu

Insert Waypoint
Σε αφήνει να προσθέσεις ενα Waypoint μετά απο το πρώτο που επιλέξατε. Για παράδειγμα, άμα έχετε δημιουργήσει τρια (3) Waypoints, αλλα θέλετε να δημιουργήσετε ακόμα ενα ανάμεσα απο το δεύτερο (2ο) και το τρίτο (3ο), τότε μπορείτε να το κάνετε με αυτήν την επιλογή. Κάντε δεξί κλικ στο δεύτερο (2ο) Waypoint, επιλέξτε την επιλογή «Insert WayPoint», και θα δείτε οτι ένα Waypoint με τον αριθμό 3 δημιουργήθηκε στην κορυφή του δεύτερου (2ο) Waypoint, το οποίο αυτόματα θα φέρει το τριτο (3ο) Waypoint στήν τέταρτη (4η) θέση.
Convert to Syncpoint
Μετατρέπεις ενα Waypoint σε ένα Syncpoint (Θα δούμε αναλυτικά παρακάτω τι κάνει το Syncpoint.)
Convert to Waitpoint
Μετατρέπεις ενα Waypoint σε ένα Waitpoint (Θα δούμε αναλυτικά παρακάτω τι κάνει το Waitpoint.)
Convert to Camppoint
Μετατρέπεις ενα Waypoint σε ένα Camppoint (Θα δούμε αναλυτικά παρακάτω τι κάνει το Camppoint.)
Clone
Σε αφήνει να αντιγράψεις το συγκεκριμένο Waypoint σε όλους τους παίχτες του Lineup σου. Τέλειο εάν θέλετε να ‘μπουκάρετε’ με όλους σας τους παίχτες, και εάν τους θέλετε στο ίδιο σημείο.
Remove
Διαγράφει το Waypoint σας.

Αυτά χρειάζεστε να ξέρετε για το Waypoint, είμαστε πλεον έτοιμοι να προχωρήσουμε παρακάτω.

Create Syncpoint

Εάν επιλέξετε την επιλογή «Create Syncpoint», θα εμφανιστεί ενα τετράγωνο με ενα ημικύκλιο (το οποίο καθορίζει που «κοιτάει-σημαδεύει» ο παίχτης σας). Εάν είναι το πρώτο σημείο που εισάγετε , θα δείτε τον αριθμό ενα (1) μέσα στο τετράγωνο, όπως και στα waypoints. Πιστεύω οτι έχει γίνει πλέον κατανοητό πως λειτουργούν οι αριθμοί.

Δημιούργησα ενα syncpoint, αλλα πως επηρεάζει αυτό τον παιχτη μου ; Και τι είναι αυτό το ημικύκλιο μπροστά απο τον παίχτη μου?

Το Syncpoint ειναι όπως λέει και η λέξη ενα σημείο συγχρονισμού: ένα σημείο δηλαδη που δημιουργήθικε για να συγχρονίζει όλους τους παιχτες ετσι ώστε να μετακινούντε όλοι μαζί ή για να ξεκινήσουν να μετακινούντε ολοι μαζι.
Δηλαδή το σημείο που έχουμε ορίσει στον παίχτη μας να περιμένει, να σταματήσει δηλαδη.

Ας ασχοληθούμε τωρα με το ημικύκλιο (viewsight) μπροστά απο τον παιχτη σας, το οποίο οπως ειπαμε καθορίζει που «κοιτάει-σημαδεύει» ο παίχτης σας. Μπορείτε να το επεξεργαστήτε κάνοντας αριστερο-κλικ στο Syncpoint σας και κουνόντας το ποντίκι προς την κατεύθυνση την οποία επιθυμήτε. Αφού βρείτε την επιθυμητή ‘γωνία’ που θέλετε να σημαδεύει ο παιχτης σας, καντε πάλι αριστερό κλικ για να την αποθηκεύτε.

Εάν κάνετε δεξί κλικ στο Syncpoint σας, θα εμφανιστεί ενα menu το οποιό θα έχει τις ίδιες επιλογές που είχε και το Waypoint, αλλα και με μια νέα επιλογή που λέγετε «Sync Timer». Αυτή η επιλογή σου επιτρέπει να αποφασίσεις πόσα δευτερόλεπτα ο παιχτης σου θα ‘κάτσει’ στο συγκεκριμένο Syncpoint. Οι επιλογές ειναι οι εξής :

Let CL decide
Αφήστε τον CL σας να αποφασίσει (ποικιλει απο 2 εως 5 δευτερόλεπτα)
2, 3, 4, 5, 7, 9 seconds
Εδώ αποφασίζετε εσείς πόσα δευτερόλεπτα ο παίχτης σας θα περιμένει στο συγκεκριμένο Syncpoint.

Ας δούμε ενα παράδειγμα με μια σειρά απο Waypoints και Syncpoints.

Syncpoints

Παρατηρήστε οτι στο τέταρτο (4ο) Syncpoint οι παίχτες θα κάτσουν περισσότερη ώρα απο το τέταρτο (4ο), αυτο γίνετε διότι έχουν διαφορετικά «χρονόμετρα». Στο χρονόμετρο του δεύτερου (2ου) Syncpoint παρατηρήσατε οτι δεν έχει οριστεί χρόνος, άρα ειναι στην κρίση του CL μας να αποφασίσει. Το πέμπτο (5ο) Syncpoint είναι το τελευταίο σημείο του παίχτη μας οπότε δεν χρειάζετε να ορίσουμε χρόνο, διότι ούτως ή αλλως θα σταματήσει να μετακινήτε. Ας δούμε τι θα γίνει:

Τελειώνοντας με αυτών τον τομέα, θέλω να κλείσω λέγοντας το εξής:  τα Syncpoints ενός παίχτη έχουν ενδιαφέρον οταν τα συνδιάζετε με τα Syncpoints των υπόλοιπων παιχτών.
Ας φανταστούμε οτι 4 απο τους παίχτες σου εχουν ακριβώς το ίδιο Syncpoint, αλλα ο πέμπτος έχει διαφορετικο syncpoint, σε σχετικά μακρινή απόσταση απο τους υπόλοιπους . Ασχέτως λοιπόν απο τον χρόνο που έχουμε ορίσει στους υπόλοιπους τέσσερις (4) παίχτες που έχουν το ίδιο Syncpoint, θα περιμένουν αυτόματα μέχρι ο πέμπτος (5ος) παίχτης φτάσει στο δικό του syncpoint. Μόνο όταν ο πέμπτος (5ος) παίχτης φτάσει στο δικό του syncpoint, θα ξεκινίσει ο χρόνος και για τους πέντε (5) παίχτες. Ας το δούμε:

Syncpoints2

Υπάρχουν σημαντικα πράγματα σε αυτήν την εικόνα για αυτό θα σχολιάσω λεπτομερώς(ακολουθεί και βίντεο). Καταρχήν, 4 παίχτες (συγκεκριμένα οι: Gohan, Broly, Bejitto και Gotenks) έχουν ακριβώς τα ίδια Syncpoints ( δεν εβαλα το ενα πάνω στο αλλο, έτσι ώστε να μπορείτε να δείτε όλα τα σημεία του καθε παίχτη) και ένας παίχτης (συγκεκριμένα ο Gojita) εχει ενα Syncpoint λίγο πιο μακριά, αλλα με ακριβώς τον ιδιο χρόνο χρονομέτρου με τους υπόλοιπους τέσσερις (4).

Για να φτάσουν στο δεύτερο (2ο) τους Syncpoint, οι τέσσερις παίχτες θα περιμένουν πρώτα ο Gojita να φτάσει το πρώτο του Syncpoint και μετα, αφου ο Gojita φτάσει,  θα περιμένουν όλοι μαζι(και οι πέντε(5)) τα τέσσερα (4) δευτερόλεπτα που τους ορίσαμε σαν sync.

Ωραία όλα αυτα ρε φίλε, αλλα με τα Waypoints στο κέντρο τι γίνετε...

Αυτό ειναι εύκολο. Μόλις τα τέσσερα (4α) δευτερόλεπτα του πρώτου Syncpoint περάσουν, τότε οι τέσσερις παίχτες θα πάνε στο δελυτερο τους Syncpoint (σε αυτό θα κάτσουν 2 δευτερόλεπτα), ΑΛΛΑ ο Gojita δεν θα κάνει ακριβώς τα ίδια πράγματα. Πρίν πάει πίσω να συναντήσει τους υπόλοιπους, θα πάει στο επόμενο του σημείο (με τον αριθμό 2) το οποίο στην συγκεκριμένη περίπτωση ειναι ενα Waypoint, δηλαδή ενα σημείο που απλά θα περάσει απο εκει χωρίς να σταματήσει . Μόλις λοιπόν περάσει απο αυτό το σημείο, θα φτάσει και θα περάσει και απο το τρίτο (3ο), το οποίο ειναι και αυτό ενα Waypoint, και μετά απο όλα αυτα, θα συναντήσει τους συμπαίχτες του στο τέταρτο (4ο) σημείο, το οποίο είναι ένα syncpoint.

Αφού στους υπόλοιπους παίχτες είχαμε ορίσει χρόνο αναμονής τα 2 δευτερόλεπτα, γιατι περίμεναν και τον τελευταίο παίχτη να έρθει... ?

Όπως είπαμε και πριν, τα Syncpoints λειτουργούν ομαδικά. Όσο ο Gojita δεν φτάνει στο δευτερό (2ο) του 2 Syncpoint (το 4ο του σημείο, αλλά το δεύτερο (2ο) Syncpoint), οι υπόλοιποι παίχτες (που ήταν ήδη στο δεύτερο (2ο) Syncpoint) θα περιμένουν για τον συμπαίχτη τους, ασχέτως το γεγονός οτι έχουν δυο (2) δευτερόλεπτα σαν χρόνο αναμονής. Ο χρόνος θα αρχίσει να μετράει μόνο οταν ο συμπαίχτης τους φτάσει στο δεύτερο (2ο) Syncpoint. Και μετά, αφού φτάσουν όλοι στο δεύτερο (2ο) τους Syncpoint, και μόλις τελειώσει ο χρόνος που τους έχουμε ορίσει (σε αυτήν την περίπτωση: 2 δευτερόλεπτα), θα συνεχίσουν στο τρίτο (3ο) τους Syncpoint. (Νούμερο -3- για τους τέσσερις (4) παίχτες και νούμερο -5- για τον Gojita). Βλέπετε οτι δεν έχω ορίσει χρόνο για αυτο το Syncpoint, διότι είναι το τελευταίο  σημείο της τακτικής μου, άρα δεν χρειάζετε να βάλουμε χρονο σε αυτό το Syncpoint αφόυ ειναι ο τελικός προορισμός. Ίσως σας φαίνετε λιγο περίπλοκο,  για αυτο δείτε το παρακάτω βίντεο:

Τελειώσαμε και με τα syncpoints. Ας προχωρήσουμε παρακάτω.

Create Waitpoint

Εάν κάνετε κλικ στην επιλογή Create Waitpoint, θα εμφανιστεί ενα τρίγωνο, με την κορυφή προς τα κάτω και μπροστα του θα έχει το ημικύκλιο στόχου ή αλλιως «viewsight» .Ειναι και αυτό δηλαδη όπως και τα αλλα σημεία, για αυτό όπως εξηγήσαμε και πιο πριν : εάν ειναι το πρώτο σημειο που εισάγετε θα εχει μέσα του τον αριθμό ενα (1) και ούτω καθεξής.

Κάνοντας δεξι κλικ πανω του, θα εμφανιστεί ενα menu επιλογών (όπως εξηγήσαμε και με το Waypoint πιο πριν).

Δημιούργησα ενα Waitpoint, πως επηρεάζει αυτο τους παίχτες μου?

Ένα Waitpoint είναι ενα πολυ σημαντικό σημείο για όλη σας την  ομάδα. Συγκεκριμένα, είναι ενα σημείο που ο παίχτης θα σταματήσει και θα περιμένει όλο τον υπόλοιπο γύρο(round): όταν(και αν) πεθάνει, τότε οι υπόλοιποι παίχτες σου θα συνεχίσουν τα υπόλοιπα σημεία τους. Ίσως να μην το καταλάβατε, για αυτο αφήστε με να σας δείξω ενα παράδειγμα. Προσέξτε αυτήν την εικόνα:

Waitpoint

Σημείωση : δεν μπορείτε να δείτε ολα τα Syncpoints των παιχτών, αυτο γίνετε πολύ απλα διοτι ειναι το ενα σημείο πάνω στο άλλο. Τα σημεία πάντως ειναι εκεί, μην ανχώνεστε.
Άρα, τι βλέπουμε σε αυτη την εικόνα; Τέσσερις (4)  παίχτες είναι μαζί (οι Gohan, Broly, Bejitto και Gotenks) σε ενα Syncpoint, και μόνο ένας (ο Gojita) έχει Waitpoint. Άρα, τώρα τι θα γίνει; Μόλις ο Gojita πεθάνει, μόνο τότε οι τέσσερις υπόλοιποι παίχτες θα φτάσουν στο δεύτερο τους σημείο! Όσοι έπαιζαν CS ή CSS,είναι σαν ο Gojita, όταν πέθανε, έδωσε μια πληροφορία στους υπόλοιπους παίχτες, τους ενημέρωσε δηλαδη οτι πρέπει να μετακινηθουν! (πχ. Έρχονται απο το τάδε σημείο!). Είναι ενα πολύ χρήσιμο σημείο, διότι μπορείς να βάλεις τέσσερις (4) παίχτες σε μια στρατηγική μεριά/γωνία (για παράδειγμα σε ενα Bombsite) και να βάλεις και έναν παίχτη σε ένα άλλο bombsite με waitpoint. Έτσι, εαν ο παίχτης πεθάνει, θα ζητήσει για ενισχύσεις! Ορίστε και το σχετικό βίντεο:

Όπως είδατε: μόλις ο Gojita πέθανε, τότε και μόνο τότε οι υπόλοιποι συνέχισαν στο δεύτερο (2ο) τους σημείο!
Ακόμα θα παρατηρήσατε, οτι δεν έχω ορίσει κάποιο χρόνο στα Syncpoints, γνωρίζοντας οτι οι παίχτες μου θα κουνηθούν μόνο οταν ο παίχτης με το waitpoint πεθάνει: Ας προχωρήσουμε τωρα στο τέταρτο (4ο) και τελευταίο μέρος.

Create Camppoint

Εάν κάνετε κλικ στην επιλογή Create Camppoint, ενα τρίγωνο με την κορυφη του προς τα πάνω θα εμφανιστεί, το οποίο οπως παρατηρήσατε θα έχει και αυτο ενα ημικυκλιο μπροστά του!
Κάνοντας δεξι κλικ πανω του, θα εμφανιστεί ενα menu επιλογών (όπως εξηγήσαμε και με το Waypoint πιο πριν).

Δημιούργησα ενα Camppoint, πως επηρεάζει αυτο τον παίχτη μου?

Καταρχήν, θα πρέπει να γνωρίζεται οτι δεν μπορείτε να βάλετε άλλο σημείο μετα το Camppoint, αυτό σημαίνει δηλαδή οτι το Camppoint θα είναι πάντα το τελευταίο! Όπως ήδη θα καταλάβατε και απο την ονομασία του, το "Camppoint", είναι ενα σημείο στο οποίο ο παίχτης μας «κατασκηνώνει»! Εάν επιλέξουμε αυτό το σημείο για κάποιον παίχτη μας, τότε, θα είναι και το τελευταίο του, ανεξαρτήτως τις ενέργειες των υπόλοιπων παιχτών. Δείτε το:

Camppoint

Σε αυτήν την εικόνα, βλέπουμε τέσσερις (4) παίχτες μαζί (Gohan, Broly, Bejitto και Gotenks), και έναν (1) παίχτη απομονωμένο (Gojita). Ας δούμε λοιπόν το σημείο του απομονωμένου παίχτη, το οποίο ειναι ένα Camppoint και άρα (σε καμία περίπτωση) δεν θα κουνηθεί. Αυτήν την φορά, οι υπόλοιποι παίχτες θα πάνε στο πρώτο (1ο) Syncpoint (με το χρονόμετρο των 2 δευτερολέπτων, και μετά θα φτάσουν στο δεύτερο (2ο) Syncpoint (με το χρονόμετρο των 7 δευτερολέπτων), μετά και απο αυτό, θα περάσουν στο τρίτο (3ο) σημείο (ένα Waypoint) για να φτάσουν τελικά στο τέταρτο (4ο) σημείο, το οποίο είναι επίσης ένα  Syncpoint. Όλη αυτήν την ώρα, ο Gojita δεν έχει μετακινηθεί απο το Camppoint. Ωστόσο, μην ξεχνάτε το εξής: με το Camppoint μπορείτε να δημιουργήσετε πολύ ενδιαφέρουσες tactics αλλά μόλις το χρησιμοποιήσετε, δεν θα μπορείτε να εισάγετε άλλο σημείο στον παίχτη σας. Δείτε το βίντεο:

Σύναψη & Ευχαριστίες

Μόλις ολοκληρώσαμε τον οδηγό μας. Ελπίζω να σας βοήθησε στο να καταλάβετε τόσο την μηχανή του παιχνιδιού, όσο και  γενικά την δημιουργία tactics. Ήρθε λοιπόν η δικιά σας σειρά να δημιουργήσετε tactics! Ωστόσο, μην ξεχνάτε, θα χρειαστούν πολλές προσπάθειες και ίσως παρατηρήσετε οτι τα tactics σας να μην δουλεύουν τόσο καλά. Μην το βάλετε κάτω! Δοκιμάστε τα σημεία που μάθαμε, κάντε διάφορους συνδυασμούς και θα δείτε καλά αποτελέσματα!              Μπορείτε να δοκιμάζετε τα tactics σας σε PCW, Friendly leagues και σε ladders.*Πρέπει να είστε VIP για να δειτε τον αγώνα σε 2D*

Thanks to kazam to let me tried the tactics for this tuto, during our PCW.
Thanks to Numenorien for the English translation.
Thanks to .Maxi. for his spannish translation.
Thanks to EssiXr3i for his german translation.
Thanks to ......... for his swedish translation.
Thanks to Meowi for his dannish translation.
Thanks to clwzim for his portuguese translation.
Thanks to ......... for his polish translation.
Thanks to kanar for his dutch translation.
Thanks to KIT for his russian translation.
Thanks to ......... for his finnish translation.
Thanks to Gaby for his romanian translation.
Thanks to hosjmeister for his norwegian translation.
Thanks to Erksius for his estonian translation.
Thanks to gewen for his greek translation.
Thanks to EdaZ & erid for their letton translation.

Back to top

R3LiC