![]() TACTICS TUTORIAL Καλώς ορίσατε στο βοήθημα το οποίο θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε και να δημιουργήσετε τα δικα σας tactic. Καταρχάς, για να μπορέσετε να δημιουργήσετε τα δικα σας tactics, θα πρέπει να έχετε JAVA (www.java.com) Μετά απο αυτό, επιλέξτε απο το κεντρικό μενού την καρτέλα "Tactics" Σε αυτήν την καινούργια σελίδα θα παρατηρήσατε οτι υπάρχουν κάποιες επιλογές που μπορείτε να επεξεργαστείτε.:
Αφού επιλέξετε αυτά τα οποία θέλετε επιλέξτε την επιλογή Create tactic. Άμα έχετε εγκαταστήσει σωστά την JAVA, τότε θα δείτε αυτό το παράθυρο. (Εγώ διάλεξα την de_aztec). Είμαστε έτοιμοι πλέον να ξεκινήσουμε για τα καλά. Καταρχάς, παρατηρήστε στο κάτω μέρος του παραθύρου τα εξής:
Μπορούμε πλέον να ξεκινήσουμε την δημιουργεία του tactic μας. Αρχικά πρέπει να επιλέξετε εναν παίχτη για να δείτε όλες τις ενέργειες που μπορεί να κάνει. Στο δικό μου παράδειγμα, επέλεξα τον Gohan Αφού επιλέξετε τον παίχτη σας, καντε δεξί κλικ σε όποιο σημείο του χάρτη θέλετε. Θα εμφανιστεί ενα menu με τις παρακάτω επιλογές. Τώρα θα δούμε λεπτομερώς όλες τις επιλογές που έχουμε. Create Waypoint Εάν επιλέξετε το Create Waypoint, θα εμφανιστεί ενας κύκλος (θα έχει το χρώμα του παίχτη που έχετε επιλέξει) και μέσα στο κύκλο θα υπάρχει ο αριθμός 1. Εάν δημιουργησεται και δεύτερο waypoint, θα έχει τον αριθμό 2, και ούτω καθεξής. Έχουμε την δυνατότητα να δημιουργήσουμε απο τουλάχτιστον 1, μέχρι 9 διαφορετικά "Points" (π.χ waypoints, syncpoints κτλ). Δημιούργησα ενα Waypoint αλλα πως λειτουργεί ? Το Waypoint είναι ενα σημείο, το οποίο αφήνει τοω παίχτη σου να φτάσει σε ένα μέρος με το γρηγορότερο δυνατό τρόπο (εδώ, τον Gohan) χωρίς να συγχρονιστεί (το εξηγώ παρακάτω) με τους υπόλοιπους. Ας δούμε ενα παράδειγμα. Επειδή μια εικόνα ισούτε με χίλιες λέξεις, ορίστε ενα βίντεο το οποίο θα σας επιτρέψει να δείτε πως ακριβώς θα λειτουργήσει το tactic μας. (παρακουλουθήστε τον παίχτη Gohan). Όπως παρατηρήσατε ο παίχτης μου πέρασε απο όλα τα waypoints που δημιούργησα για αυτόν χωρίς να σταματήσει πουθενά. Σταμάτισε μονο στο τρίτο (3) waypoint, αλλα αυτό έγινε διότι δεν δημιούργησα τέταρτο(4) waypoint. Άρα ο παίχτης μου σταμάτησε στο τελεύταιο point που δημιούργησα, στην συγκεκριμένη περίπτωση το τρίτο (3). Στην συνέχια, εάν κάνετε δεξί κλικ πάνω στο Waypoint θα εμφανιστεί ενα menu με τις παρακάτω επιλογές :
Αυτά χρειάζεστε να ξέρετε για το Waypoint, είμαστε πλεον έτοιμοι να προχωρήσουμε παρακάτω. Create Syncpoint Εάν επιλέξετε την επιλογή «Create Syncpoint», θα εμφανιστεί ενα τετράγωνο με ενα ημικύκλιο (το οποίο καθορίζει που «κοιτάει-σημαδεύει» ο παίχτης σας). Εάν είναι το πρώτο σημείο που εισάγετε , θα δείτε τον αριθμό ενα (1) μέσα στο τετράγωνο, όπως και στα waypoints. Πιστεύω οτι έχει γίνει πλέον κατανοητό πως λειτουργούν οι αριθμοί. Δημιούργησα ενα syncpoint, αλλα πως επηρεάζει αυτό τον παιχτη μου ; Και τι είναι αυτό το ημικύκλιο μπροστά απο τον παίχτη μου? Το Syncpoint ειναι όπως λέει και η λέξη ενα σημείο συγχρονισμού: ένα σημείο δηλαδη που δημιουργήθικε για να συγχρονίζει όλους τους παιχτες ετσι ώστε να μετακινούντε όλοι μαζί ή για να ξεκινήσουν να μετακινούντε ολοι μαζι. Ας ασχοληθούμε τωρα με το ημικύκλιο (viewsight) μπροστά απο τον παιχτη σας, το οποίο οπως ειπαμε καθορίζει που «κοιτάει-σημαδεύει» ο παίχτης σας. Μπορείτε να το επεξεργαστήτε κάνοντας αριστερο-κλικ στο Syncpoint σας και κουνόντας το ποντίκι προς την κατεύθυνση την οποία επιθυμήτε. Αφού βρείτε την επιθυμητή ‘γωνία’ που θέλετε να σημαδεύει ο παιχτης σας, καντε πάλι αριστερό κλικ για να την αποθηκεύτε. Εάν κάνετε δεξί κλικ στο Syncpoint σας, θα εμφανιστεί ενα menu το οποιό θα έχει τις ίδιες επιλογές που είχε και το Waypoint, αλλα και με μια νέα επιλογή που λέγετε «Sync Timer». Αυτή η επιλογή σου επιτρέπει να αποφασίσεις πόσα δευτερόλεπτα ο παιχτης σου θα ‘κάτσει’ στο συγκεκριμένο Syncpoint. Οι επιλογές ειναι οι εξής :
Ας δούμε ενα παράδειγμα με μια σειρά απο Waypoints και Syncpoints. Παρατηρήστε οτι στο τέταρτο (4ο) Syncpoint οι παίχτες θα κάτσουν περισσότερη ώρα απο το τέταρτο (4ο), αυτο γίνετε διότι έχουν διαφορετικά «χρονόμετρα». Στο χρονόμετρο του δεύτερου (2ου) Syncpoint παρατηρήσατε οτι δεν έχει οριστεί χρόνος, άρα ειναι στην κρίση του CL μας να αποφασίσει. Το πέμπτο (5ο) Syncpoint είναι το τελευταίο σημείο του παίχτη μας οπότε δεν χρειάζετε να ορίσουμε χρόνο, διότι ούτως ή αλλως θα σταματήσει να μετακινήτε. Ας δούμε τι θα γίνει: Τελειώνοντας με αυτών τον τομέα, θέλω να κλείσω λέγοντας το εξής: τα Syncpoints ενός παίχτη έχουν ενδιαφέρον οταν τα συνδιάζετε με τα Syncpoints των υπόλοιπων παιχτών. Υπάρχουν σημαντικα πράγματα σε αυτήν την εικόνα για αυτό θα σχολιάσω λεπτομερώς(ακολουθεί και βίντεο). Καταρχήν, 4 παίχτες (συγκεκριμένα οι: Gohan, Broly, Bejitto και Gotenks) έχουν ακριβώς τα ίδια Syncpoints ( δεν εβαλα το ενα πάνω στο αλλο, έτσι ώστε να μπορείτε να δείτε όλα τα σημεία του καθε παίχτη) και ένας παίχτης (συγκεκριμένα ο Gojita) εχει ενα Syncpoint λίγο πιο μακριά, αλλα με ακριβώς τον ιδιο χρόνο χρονομέτρου με τους υπόλοιπους τέσσερις (4). Για να φτάσουν στο δεύτερο (2ο) τους Syncpoint, οι τέσσερις παίχτες θα περιμένουν πρώτα ο Gojita να φτάσει το πρώτο του Syncpoint και μετα, αφου ο Gojita φτάσει, θα περιμένουν όλοι μαζι(και οι πέντε(5)) τα τέσσερα (4) δευτερόλεπτα που τους ορίσαμε σαν sync. Ωραία όλα αυτα ρε φίλε, αλλα με τα Waypoints στο κέντρο τι γίνετε... Αυτό ειναι εύκολο. Μόλις τα τέσσερα (4α) δευτερόλεπτα του πρώτου Syncpoint περάσουν, τότε οι τέσσερις παίχτες θα πάνε στο δελυτερο τους Syncpoint (σε αυτό θα κάτσουν 2 δευτερόλεπτα), ΑΛΛΑ ο Gojita δεν θα κάνει ακριβώς τα ίδια πράγματα. Πρίν πάει πίσω να συναντήσει τους υπόλοιπους, θα πάει στο επόμενο του σημείο (με τον αριθμό 2) το οποίο στην συγκεκριμένη περίπτωση ειναι ενα Waypoint, δηλαδή ενα σημείο που απλά θα περάσει απο εκει χωρίς να σταματήσει . Μόλις λοιπόν περάσει απο αυτό το σημείο, θα φτάσει και θα περάσει και απο το τρίτο (3ο), το οποίο ειναι και αυτό ενα Waypoint, και μετά απο όλα αυτα, θα συναντήσει τους συμπαίχτες του στο τέταρτο (4ο) σημείο, το οποίο είναι ένα syncpoint. Αφού στους υπόλοιπους παίχτες είχαμε ορίσει χρόνο αναμονής τα 2 δευτερόλεπτα, γιατι περίμεναν και τον τελευταίο παίχτη να έρθει... ? Όπως είπαμε και πριν, τα Syncpoints λειτουργούν ομαδικά. Όσο ο Gojita δεν φτάνει στο δευτερό (2ο) του 2 Syncpoint (το 4ο του σημείο, αλλά το δεύτερο (2ο) Syncpoint), οι υπόλοιποι παίχτες (που ήταν ήδη στο δεύτερο (2ο) Syncpoint) θα περιμένουν για τον συμπαίχτη τους, ασχέτως το γεγονός οτι έχουν δυο (2) δευτερόλεπτα σαν χρόνο αναμονής. Ο χρόνος θα αρχίσει να μετράει μόνο οταν ο συμπαίχτης τους φτάσει στο δεύτερο (2ο) Syncpoint. Και μετά, αφού φτάσουν όλοι στο δεύτερο (2ο) τους Syncpoint, και μόλις τελειώσει ο χρόνος που τους έχουμε ορίσει (σε αυτήν την περίπτωση: 2 δευτερόλεπτα), θα συνεχίσουν στο τρίτο (3ο) τους Syncpoint. (Νούμερο -3- για τους τέσσερις (4) παίχτες και νούμερο -5- για τον Gojita). Βλέπετε οτι δεν έχω ορίσει χρόνο για αυτο το Syncpoint, διότι είναι το τελευταίο σημείο της τακτικής μου, άρα δεν χρειάζετε να βάλουμε χρονο σε αυτό το Syncpoint αφόυ ειναι ο τελικός προορισμός. Ίσως σας φαίνετε λιγο περίπλοκο, για αυτο δείτε το παρακάτω βίντεο: Τελειώσαμε και με τα syncpoints. Ας προχωρήσουμε παρακάτω. Create Waitpoint Εάν κάνετε κλικ στην επιλογή Create Waitpoint, θα εμφανιστεί ενα τρίγωνο, με την κορυφή προς τα κάτω και μπροστα του θα έχει το ημικύκλιο στόχου ή αλλιως «viewsight» .Ειναι και αυτό δηλαδη όπως και τα αλλα σημεία, για αυτό όπως εξηγήσαμε και πιο πριν : εάν ειναι το πρώτο σημειο που εισάγετε θα εχει μέσα του τον αριθμό ενα (1) και ούτω καθεξής. Κάνοντας δεξι κλικ πανω του, θα εμφανιστεί ενα menu επιλογών (όπως εξηγήσαμε και με το Waypoint πιο πριν). Δημιούργησα ενα Waitpoint, πως επηρεάζει αυτο τους παίχτες μου? Ένα Waitpoint είναι ενα πολυ σημαντικό σημείο για όλη σας την ομάδα. Συγκεκριμένα, είναι ενα σημείο που ο παίχτης θα σταματήσει και θα περιμένει όλο τον υπόλοιπο γύρο(round): όταν(και αν) πεθάνει, τότε οι υπόλοιποι παίχτες σου θα συνεχίσουν τα υπόλοιπα σημεία τους. Ίσως να μην το καταλάβατε, για αυτο αφήστε με να σας δείξω ενα παράδειγμα. Προσέξτε αυτήν την εικόνα: Σημείωση : δεν μπορείτε να δείτε ολα τα Syncpoints των παιχτών, αυτο γίνετε πολύ απλα διοτι ειναι το ενα σημείο πάνω στο άλλο. Τα σημεία πάντως ειναι εκεί, μην ανχώνεστε. Όπως είδατε: μόλις ο Gojita πέθανε, τότε και μόνο τότε οι υπόλοιποι συνέχισαν στο δεύτερο (2ο) τους σημείο! Create Camppoint Εάν κάνετε κλικ στην επιλογή Create Camppoint, ενα τρίγωνο με την κορυφη του προς τα πάνω θα εμφανιστεί, το οποίο οπως παρατηρήσατε θα έχει και αυτο ενα ημικυκλιο μπροστά του! Δημιούργησα ενα Camppoint, πως επηρεάζει αυτο τον παίχτη μου? Καταρχήν, θα πρέπει να γνωρίζεται οτι δεν μπορείτε να βάλετε άλλο σημείο μετα το Camppoint, αυτό σημαίνει δηλαδή οτι το Camppoint θα είναι πάντα το τελευταίο! Όπως ήδη θα καταλάβατε και απο την ονομασία του, το "Camppoint", είναι ενα σημείο στο οποίο ο παίχτης μας «κατασκηνώνει»! Εάν επιλέξουμε αυτό το σημείο για κάποιον παίχτη μας, τότε, θα είναι και το τελευταίο του, ανεξαρτήτως τις ενέργειες των υπόλοιπων παιχτών. Δείτε το: Σε αυτήν την εικόνα, βλέπουμε τέσσερις (4) παίχτες μαζί (Gohan, Broly, Bejitto και Gotenks), και έναν (1) παίχτη απομονωμένο (Gojita). Ας δούμε λοιπόν το σημείο του απομονωμένου παίχτη, το οποίο ειναι ένα Camppoint και άρα (σε καμία περίπτωση) δεν θα κουνηθεί. Αυτήν την φορά, οι υπόλοιποι παίχτες θα πάνε στο πρώτο (1ο) Syncpoint (με το χρονόμετρο των 2 δευτερολέπτων, και μετά θα φτάσουν στο δεύτερο (2ο) Syncpoint (με το χρονόμετρο των 7 δευτερολέπτων), μετά και απο αυτό, θα περάσουν στο τρίτο (3ο) σημείο (ένα Waypoint) για να φτάσουν τελικά στο τέταρτο (4ο) σημείο, το οποίο είναι επίσης ένα Syncpoint. Όλη αυτήν την ώρα, ο Gojita δεν έχει μετακινηθεί απο το Camppoint. Ωστόσο, μην ξεχνάτε το εξής: με το Camppoint μπορείτε να δημιουργήσετε πολύ ενδιαφέρουσες tactics αλλά μόλις το χρησιμοποιήσετε, δεν θα μπορείτε να εισάγετε άλλο σημείο στον παίχτη σας. Δείτε το βίντεο: Σύναψη & Ευχαριστίες Μόλις ολοκληρώσαμε τον οδηγό μας. Ελπίζω να σας βοήθησε στο να καταλάβετε τόσο την μηχανή του παιχνιδιού, όσο και γενικά την δημιουργία tactics. Ήρθε λοιπόν η δικιά σας σειρά να δημιουργήσετε tactics! Ωστόσο, μην ξεχνάτε, θα χρειαστούν πολλές προσπάθειες και ίσως παρατηρήσετε οτι τα tactics σας να μην δουλεύουν τόσο καλά. Μην το βάλετε κάτω! Δοκιμάστε τα σημεία που μάθαμε, κάντε διάφορους συνδυασμούς και θα δείτε καλά αποτελέσματα! Μπορείτε να δοκιμάζετε τα tactics σας σε PCW, Friendly leagues και σε ladders.*Πρέπει να είστε VIP για να δειτε τον αγώνα σε 2D* Thanks to R3LiC |