TACTICS TUTORIAL


Vælg sprog

Velkommen til denne tutorial som vil lærer dig at lave dine egne taktikker.

Først, for at kunne lave dine egne taktikker er du nød til at have JAVA (www.java.com)

Efter det går du ind på tactics siden. (Før at gøre det let så er hele denne tutorial lavet med engelsk CSM menu)

New Tactic

På denne her side er der nogle forskellige punkter som du kan tilpasse:

Navn
Navnet du til give din taktik.
Bane
Hvilken bane som din taktik skal foregå på (de_dust2 eller de_aztec).
Type
- Standard : En normal runde, med våben.
- Eco : Spare-runde, hvor at spillere ikke vil købe noget våben.
- Pistol : Pistol-runde, dette er den første runde du spiller som både T og CT.
Hold
- Terrorist : For at lave en taktik til terrorist siden.
- Counter-terrorist : For at lave en taktik til counter-terrorist siden.

Når alle disse informationer er ordnet klikker du på, Create tactic(Lav taktik).

Hvid du har JAVA installeret korrekt, vil du se denne skærm (I det her eksempel er der valgt de_aztec).

de_aztec

Når, nu begynder vi rigtigt denne taktik tutorial.

Først kig på indholdet i dette vindue:

A
Viser line-up A (for at ændre det, gå ind i Lineup siden i Tactics menuen).
B
Viser line-up B (for at ændre det, gå ind i Lineup siden i Tactics menuen).
Players list
Spilleres navne som er med i dit lineup.
Overview
Tillader dig at se et overblik over alle de "Punkter" du har sat for dit hold når du har lavet din taktik.
Save
Gemmer din taktik.

Når, lad os starte med selve taktikken.

Færst og fremment så skal du klikke på en spillers navn for at du kan se de "actions" som han er tilladt at lave. I dette eksempel er der klikket på Gohan

Når du har valgt din spiller, laver du et højre-klik på kortet. En menu vil så komme frem med nogle muligheder.

Create points

Vi vil nu gennemgå dem en af gangen mere detaljeret, og forklarer forskellen på de forskellige "Punkter" som vi har mulighed for at lave.
Så her kommer det:

Create Waypoint

Hvis du har klikket på Create Waypoint, vil en cirkle komme frem (den vil have samme farve som den valgte spiller), inden i den vil der være tallet "1". Hvis du laver et til waypoint, så vil den have nummeret "2", osv. Det er muligt at lave op til 9 punkter for hver spiller. Du kan sagtens vælge at lave mindre en 9 punkter, men du kan ikke lave flere end 9.

I det her eksempel er der lavet et waypoint, men hvilken effekt har det?

Et Waypoint er et krydsnings punkt, det får dine spillere til at vælge den hurtigste rute til punket (her, Gohan) uden at stoppe op og kigge (forklaret længere nede) med de andre spillere. Lad os se et eksempel på det lige her.

Waypoint

Istedet for at forklare med ord, så er der her en video som viser hvordan denne taktik virker i praksis. (Følg spilleren kaldet Gohan).

Som du kan se, spilleren gik gennem de waypoints som blev valgt før, men stoppede ikke. Han stoppede ved det 3. punkt, men det fordi at der ikke blev lavet noget 4. punkt. Så spillere stopper ved det sidste punkt der er lavet for dem, i det her tilfælde det 3.

Hvis du højreklikker på et Waypoint, vil en menu kommer frem med de muligheder du kan vælge.

Menu

Indsæt Waypoint
Tillader dig at indsætte et Waypoint efter det første du har lavet. F.eks., hvis du har lavet 3 Waypoints, men du vil lave et nyt mellem det 2. og 3., så er det muligt med den her metode. Lav et højreklik på det 2. Waypoint, klik på Insert WayPoint, og så, som du kan se Waypoint 3 er blevet lavet oven på det 2. Waypoint, hvilket gør at det 3. Waypoint nu er det 4.
Convert to Syncpoint
Tillader dig at konvertarer et Waypoint ind til et Syncpoint (for at se effekten af et Syncpoint, læs lige under.)
Convert to Waitpoint
Tillader dig at konvertarer et Waypoint ind til et Waitpoint (for at se effekten af et Waitpoint, læs lige under.)
Convert to Camppoint
Tillader dig at konvertarer et Waypoint ind til et Camppoint (for at se effekten af et Camppoint, læs lige under.)
Clone
Tillader dig at klone dit Waypoint til alle dine spillere. Perfekt hvis du vil rush med alle dine spillere, og du vil have dem på det samme punkt.
Remove
For at fjerne dit Waypoint.

Det var alt omkring Waypoint, lad os se hvad der er med det 2. af de punkter vi kan lave.

Create Syncpoint

Hvis du klikker på Create Syncpoint, vil en firkant komme frem med et syns-område (det område din spiller sigter i). Hvis dette er dit 1. punkt, vil du se tallet 1 inden i firkanten, ligesom ved waypoints. Der er nok ikke brug for at forklare det yderligere da det er ret logisk.

Her er der lavet et syncpoint, men hvilken effekt vil det have på min spiller? Og hvad er det her syns-område?

Et Syncpoint er som sagt: Et punkt lavet for at få dine spillere til at stå stille et øjeblik så du kan samle dine spillere så de går sammen, eller starter med at gå på samme tid. Det viser at den vaglte spiller er nød til at stoppe på det valgte punkt.
For at gøre et simpelt, dette "syns-område" viser i hvilken retning din spiller sigter. Du kan ændre det ved at venstreklikke på syncpoint og flytte din mus. Når du er tilfreds med den retning som spilleren kigger i så bare lav et til venstre klik.

Hvis du lavet et højreklik på Syncpoint, vil en menu komme frem, den vil vise de samme muligheder som ved Waypoint, med en forskel: en ny mulighed vil være her, den hedder Sync Timer. Denne mulighed lader dig bestemme hvor lang tid den valgte spiller venter ved punktet. Nu kan du vælge nogle forskellige ting:

Lad din CL bestemme
CL bestemmer(er mellem 2 og 5 sekunder)
2, 3, 4, 5, 7, 9 sekunder
Her kan du vælge hvor lang tid din spiller skal vente ved det valgte syncpoint.

Lad os se et eksempel med en serie bestående af nogle Waypoints og syncpoints.

Syncpoints

Bemærk at det 4. Syncpoint vil vare længere end det 3. da tiden er forskellig. Det 2. Syncpoint har ikke nogen tid, og så vil det være din CL som bestemmer for spilleren. Det 5. Syncpoint er det sidste punkt for spilleren, så der er ikke brug for at lave en tid på det, da han alligevel vil stoppe her. Lad os se det i aktion:

Sidst men ikke midst vil jeg gerne afslutte denne sektion med dette: spillernes Syncpoints er ret intressante når du "forbinder" dem med Syncpoints for dine andre spillere.
Lad os forestille os at 4 af dine spillere har præcis det samme Syncpoint, men den 5. spiller har et anderledes syncpoint, langt væk fra de andre på mappet. Uanset timeren for de 4 spillere der har det samme Syncpoint, så vil de vente indtil at den 5. spiller har nået sit syncpoint. Når han kommer til det så vil timeren begynde for den 5. spiller. Se her:

Syncpoints2

Jeg vil kommenterere på billedet, fordi der er flere vigtige ting (der vil komme en video til hjælp). Først, 4 spillere (her:; Gohan, Broly, Bejitto og Gotenks) har præcis det samme Syncpoints ( jeg har ikke lagt dem oven på hinanden, så du kan se alle Punkterne for hver spiller) og en spiller (her: Gojita) har et Syncpoint et lille stykke væk, men med præcis den samme timer som de andre 4 spillere. For at nå deres 2. Syncpoint, vil de 4 spillere vente til Gojita har nået sit første Syncpoint, og så vil de vente de påkrævede 4 sekunder.

Hvad sker der så? Fordi der er nogle Waypoints i midten...

Efter det er det let. Når de 4 sekunder fra det første Syncpoints er gået, vil de 4 spillere gå til deres andet Syncpoint (den med 2 sekunder), MEN Gojita vil ikke gøre præcis det samme. Før han går tilbage til de andre, vil han gå til sit næste punkt Punkt (nummer 2) hvilket er et Waypoint, et passering punkt uden noget stop. Når han har krydset det Punkt, vil han nå og krydse det 3., som også er et Waypoint, og så vil han møde de andre spillere ved det 4. Punkt, som er et syncpoint.

Hvordan er det muligt at de andre spillere har ventet på den sidste spiller, når man tænker på at deres timer var på 2 sekunder... ?

Som jeg sagde før, Syncpoints tager deres effekt ifølge dem fra hele dit hold. Så længe at Gojita ikke har nået det 2. Syncpoint (4. punkt, men kun det 2. Syncpoint, resten er Waypoints), de andre spillere (som allerede er ved deres 2. Syncpoint) vil vente på den sidste spiller, trods timeren på 2 sekunder. Denne timer vil først begynde når den sidste spiller når hans 2. Syncpoint. Også til sidst, når alle spillere har nået deres 2., og når timeren er ovre (i det her tilfælde: 2 sekunder), vil de gå videre mod deres 3. Syncpoint. (Nummer 3 for de 4 spillere, og nummer 5 for Gojita). Du kan se jeg ikke har sat nogen timer for dette Syncpoint, siden det er det sidste Punkt i min taktik, så der er ikke nogen grund til at putte en timer på det Syncpoint fordi det netop er det sidste punkt. Jeg ved godt det liger noget svært noget, med lad os se hvad det bliver til med denne video:

Syncpoint delen er endelig slut. Lad os forstætte med det 3.

Create Waitpoint

Hvis du klikker på Create Waitpoint, vil en trekant, som står på hovedet, komme frem på mappet. Ligesom med de andre punkter, hvis det er din første trekant, vil den blive nummeret med 1, osv...
Lige som med de andre punkter, vil et højre-klik tillade dig at komme ind i en menu for punket (forklaret i Waypoint delen).

Jeg har lavet et Waitpoint, hvilket effekt har det på mine spillere?

Et Waitpoint er et utrolig vigtig punkt for hele dit hold. Det jeg mener er at, det er et vente-punkt hvor spilleren bliver for resten af runden: når(hvis) han dør, vil resten af dine spillere forsætte med deres Punkter. Det er måske ikke så klart, så lad mig give dig et lidt mere konkret eksempel. Lad os kigge på billedet:

Waitpoint

Note : du kan ikke se alle spillernes Syncpoints, det er fordi at de er på det samme sted alle sammen, men bare rolig, de er der.
Så hvad er det vi kan se på det her billed? 4 spillere er sammen (Gohan, Broly, Bejitto and Gotenks) på et Syncpoint, og kun 1 (Gojita) på et Waitpoint. Så nu, hvad sker der? Når Gojita dør, vil de andre 4 spillere gå til deres 2. Punkt. Og for CS eller CSS elskerne, så er det lige som at Gojita, når han dør, så giver han noget information til de andre spillere, som fortæller dem at de skal rykke videre. Dette Punkt er utrolig hjælpsomt, hvis du kan putte 4 spillere i et strategist mønster eller camp i et hjørne (i Bombsite, for eksempel) lad 1 spiller være i det andet bombsite med et waitpoint. Hvis han dør, så vil han spørge efter backup. Her er videoen:

Som du kan se: fra det sekundt Gojita er død, vil de andre forsætte til deres 2. Punkt.
Som du kan se, så har jeg ikke sat nogen timer på det 1. Syncpoints, fordi jeg ved at resten vil tykke sig når spilleren med Waitpoint er død: Lad os nu gå videre til det 4. og sidste punkt.

Create Camppoint

Hvis du klikker på Create Camppoint, vil en trekant, som vender opad, komme frem på mappet.
Lige som med de andre punkter, vil et højre-klik tillade dig at komme ind i en menu for punket (forklaret i Waypoint delen).

Jeg har lavet et Camppoint, hvilket effekt har det på mine spillere?

Først så skal du vide at du kan IKKE sætte nogen Punkter efter et Camppoint, så vi kan sige at Camppoint altid vil være det sidste punkt for den enkelte spiller. Som du sikkert forstår ud fra "Camppoint" navnet, så et det et camp-punkt. Hvis du sætter dette Punkt for en spiller, vil det være det sidste punkt for ham, uanset hvad de andre spillere har af punket. Se her:

Camppoint

På dette billed kan vi se 4 spillere sammen (Gohan, Broly, Bejitto and Gotenks), og 1 spiller isoleret alene (Gojita). Lad os se Punktet for den spiller, som er et Camppoint og derfor vil han ikke rykke sig (uanset hvad der sker). Denne gang vil de andre spillere samle sig på deres 1. Syncpoint (med en timer på 2 sekunder), så vil de gå til deres 2. Syncpoint (med en timer på 7 sekunder), så vil de krydse deres 3. Punkt (et Waypoint) for til sidste at nå deres 4. Punkt, som også er et Syncpoint. Alt iment at Gojita ikke har rykket sig det mindste fra hans Camppoint. Husk, dette Punkt kan være intressant, men når du har sat det, er det ikke muligt at sætte flere punket for den spiller. Tag et kig på videoen her:

Konklussion & Tak til

Jeg tror jeg færdig gjort denne tutorial. Jeg håber den vil hjælpe dig med at lave nogle gode taktikker, men husk, det er din tur til at teste dine taktikker, du vil ikke lave nogle perfekte nogen med det samme. Så vær tålmodig, afprøv de forskellige Punkter jeg har introduceret dig til, lav forskellige kombinationer og du vil se resultatet (du skal være V.I.P., for at se det :D). Dine PCW'er er til for at du kan teste dine taktikker, ligesom Ladder og Friendly leagues. Held og lykke.

Tak til kazam for at lade mig afprøve taktikkerne for denne tutorial, under vores PCW'er.
Tak til Numenorien for den Engelske oversættelse.
Tak til .Maxi. for den Spanske oversættelse.
Tak til EssiXr3i for den Tyske oversættelse.
Tak til ......... for den Svenske oversættelse.
Tak til Meowi for den Danske oversættelse.
Tak til clwzim for den Portogisiske oversættelse.
Tak til ......... for den Polske oversættelse.
Tak til kanar for den Hollanske oversættelse.
Tak til KIT for den Russiske oversættelse.
Tak til ......... for den Finske oversættelse.
Tak til Gaby for den Romænske oversættelse.
Tak til hosjmeister for den Norske oversættelse.
Tak til Erksius for den Estisk oversættelse.
Tak til gewen for den Græske oversættelse.
Tak til EdaZ & erid for den Letton oversættelse.

Tilbage til toppen

R3LiC