![]() TACTICS TUTORIAL Velkommen til denne tutorial som vil lærer dig at lave dine egne taktikker. Først, for at kunne lave dine egne taktikker er du nød til at have JAVA (www.java.com) Efter det går du ind på tactics siden. (Før at gøre det let så er hele denne tutorial lavet med engelsk CSM menu) På denne her side er der nogle forskellige punkter som du kan tilpasse:
Når alle disse informationer er ordnet klikker du på, Create tactic(Lav taktik). Hvid du har JAVA installeret korrekt, vil du se denne skærm (I det her eksempel er der valgt de_aztec). Når, nu begynder vi rigtigt denne taktik tutorial. Først kig på indholdet i dette vindue:
Når, lad os starte med selve taktikken. Færst og fremment så skal du klikke på en spillers navn for at du kan se de "actions" som han er tilladt at lave. I dette eksempel er der klikket på Gohan Når du har valgt din spiller, laver du et højre-klik på kortet. En menu vil så komme frem med nogle muligheder. Vi vil nu gennemgå dem en af gangen mere detaljeret, og forklarer forskellen på de forskellige "Punkter" som vi har mulighed for at lave. Create Waypoint Hvis du har klikket på Create Waypoint, vil en cirkle komme frem (den vil have samme farve som den valgte spiller), inden i den vil der være tallet "1". Hvis du laver et til waypoint, så vil den have nummeret "2", osv. Det er muligt at lave op til 9 punkter for hver spiller. Du kan sagtens vælge at lave mindre en 9 punkter, men du kan ikke lave flere end 9. I det her eksempel er der lavet et waypoint, men hvilken effekt har det? Et Waypoint er et krydsnings punkt, det får dine spillere til at vælge den hurtigste rute til punket (her, Gohan) uden at stoppe op og kigge (forklaret længere nede) med de andre spillere. Lad os se et eksempel på det lige her. Istedet for at forklare med ord, så er der her en video som viser hvordan denne taktik virker i praksis. (Følg spilleren kaldet Gohan). Som du kan se, spilleren gik gennem de waypoints som blev valgt før, men stoppede ikke. Han stoppede ved det 3. punkt, men det fordi at der ikke blev lavet noget 4. punkt. Så spillere stopper ved det sidste punkt der er lavet for dem, i det her tilfælde det 3. Hvis du højreklikker på et Waypoint, vil en menu kommer frem med de muligheder du kan vælge.
Det var alt omkring Waypoint, lad os se hvad der er med det 2. af de punkter vi kan lave. Create Syncpoint Hvis du klikker på Create Syncpoint, vil en firkant komme frem med et syns-område (det område din spiller sigter i). Hvis dette er dit 1. punkt, vil du se tallet 1 inden i firkanten, ligesom ved waypoints. Der er nok ikke brug for at forklare det yderligere da det er ret logisk. Her er der lavet et syncpoint, men hvilken effekt vil det have på min spiller? Og hvad er det her syns-område? Et Syncpoint er som sagt: Et punkt lavet for at få dine spillere til at stå stille et øjeblik så du kan samle dine spillere så de går sammen, eller starter med at gå på samme tid. Det viser at den vaglte spiller er nød til at stoppe på det valgte punkt. Hvis du lavet et højreklik på Syncpoint, vil en menu komme frem, den vil vise de samme muligheder som ved Waypoint, med en forskel: en ny mulighed vil være her, den hedder Sync Timer. Denne mulighed lader dig bestemme hvor lang tid den valgte spiller venter ved punktet. Nu kan du vælge nogle forskellige ting:
Lad os se et eksempel med en serie bestående af nogle Waypoints og syncpoints. Bemærk at det 4. Syncpoint vil vare længere end det 3. da tiden er forskellig. Det 2. Syncpoint har ikke nogen tid, og så vil det være din CL som bestemmer for spilleren. Det 5. Syncpoint er det sidste punkt for spilleren, så der er ikke brug for at lave en tid på det, da han alligevel vil stoppe her. Lad os se det i aktion: Sidst men ikke midst vil jeg gerne afslutte denne sektion med dette: spillernes Syncpoints er ret intressante når du "forbinder" dem med Syncpoints for dine andre spillere. Jeg vil kommenterere på billedet, fordi der er flere vigtige ting (der vil komme en video til hjælp). Først, 4 spillere (her:; Gohan, Broly, Bejitto og Gotenks) har præcis det samme Syncpoints ( jeg har ikke lagt dem oven på hinanden, så du kan se alle Punkterne for hver spiller) og en spiller (her: Gojita) har et Syncpoint et lille stykke væk, men med præcis den samme timer som de andre 4 spillere. For at nå deres 2. Syncpoint, vil de 4 spillere vente til Gojita har nået sit første Syncpoint, og så vil de vente de påkrævede 4 sekunder. Hvad sker der så? Fordi der er nogle Waypoints i midten... Efter det er det let. Når de 4 sekunder fra det første Syncpoints er gået, vil de 4 spillere gå til deres andet Syncpoint (den med 2 sekunder), MEN Gojita vil ikke gøre præcis det samme. Før han går tilbage til de andre, vil han gå til sit næste punkt Punkt (nummer 2) hvilket er et Waypoint, et passering punkt uden noget stop. Når han har krydset det Punkt, vil han nå og krydse det 3., som også er et Waypoint, og så vil han møde de andre spillere ved det 4. Punkt, som er et syncpoint. Hvordan er det muligt at de andre spillere har ventet på den sidste spiller, når man tænker på at deres timer var på 2 sekunder... ? Som jeg sagde før, Syncpoints tager deres effekt ifølge dem fra hele dit hold. Så længe at Gojita ikke har nået det 2. Syncpoint (4. punkt, men kun det 2. Syncpoint, resten er Waypoints), de andre spillere (som allerede er ved deres 2. Syncpoint) vil vente på den sidste spiller, trods timeren på 2 sekunder. Denne timer vil først begynde når den sidste spiller når hans 2. Syncpoint. Også til sidst, når alle spillere har nået deres 2., og når timeren er ovre (i det her tilfælde: 2 sekunder), vil de gå videre mod deres 3. Syncpoint. (Nummer 3 for de 4 spillere, og nummer 5 for Gojita). Du kan se jeg ikke har sat nogen timer for dette Syncpoint, siden det er det sidste Punkt i min taktik, så der er ikke nogen grund til at putte en timer på det Syncpoint fordi det netop er det sidste punkt. Jeg ved godt det liger noget svært noget, med lad os se hvad det bliver til med denne video: Syncpoint delen er endelig slut. Lad os forstætte med det 3. Create Waitpoint Hvis du klikker på Create Waitpoint, vil en trekant, som står på hovedet, komme frem på mappet. Ligesom med de andre punkter, hvis det er din første trekant, vil den blive nummeret med 1, osv... Jeg har lavet et Waitpoint, hvilket effekt har det på mine spillere? Et Waitpoint er et utrolig vigtig punkt for hele dit hold. Det jeg mener er at, det er et vente-punkt hvor spilleren bliver for resten af runden: når(hvis) han dør, vil resten af dine spillere forsætte med deres Punkter. Det er måske ikke så klart, så lad mig give dig et lidt mere konkret eksempel. Lad os kigge på billedet: Note : du kan ikke se alle spillernes Syncpoints, det er fordi at de er på det samme sted alle sammen, men bare rolig, de er der. Som du kan se: fra det sekundt Gojita er død, vil de andre forsætte til deres 2. Punkt. Create Camppoint Hvis du klikker på Create Camppoint, vil en trekant, som vender opad, komme frem på mappet. Jeg har lavet et Camppoint, hvilket effekt har det på mine spillere? Først så skal du vide at du kan IKKE sætte nogen Punkter efter et Camppoint, så vi kan sige at Camppoint altid vil være det sidste punkt for den enkelte spiller. Som du sikkert forstår ud fra "Camppoint" navnet, så et det et camp-punkt. Hvis du sætter dette Punkt for en spiller, vil det være det sidste punkt for ham, uanset hvad de andre spillere har af punket. Se her: På dette billed kan vi se 4 spillere sammen (Gohan, Broly, Bejitto and Gotenks), og 1 spiller isoleret alene (Gojita). Lad os se Punktet for den spiller, som er et Camppoint og derfor vil han ikke rykke sig (uanset hvad der sker). Denne gang vil de andre spillere samle sig på deres 1. Syncpoint (med en timer på 2 sekunder), så vil de gå til deres 2. Syncpoint (med en timer på 7 sekunder), så vil de krydse deres 3. Punkt (et Waypoint) for til sidste at nå deres 4. Punkt, som også er et Syncpoint. Alt iment at Gojita ikke har rykket sig det mindste fra hans Camppoint. Husk, dette Punkt kan være intressant, men når du har sat det, er det ikke muligt at sætte flere punket for den spiller. Tag et kig på videoen her: Konklussion & Tak til Jeg tror jeg færdig gjort denne tutorial. Jeg håber den vil hjælpe dig med at lave nogle gode taktikker, men husk, det er din tur til at teste dine taktikker, du vil ikke lave nogle perfekte nogen med det samme. Så vær tålmodig, afprøv de forskellige Punkter jeg har introduceret dig til, lav forskellige kombinationer og du vil se resultatet (du skal være V.I.P., for at se det :D). Dine PCW'er er til for at du kan teste dine taktikker, ligesom Ladder og Friendly leagues. Held og lykke. Tak til R3LiC |